dijous, de juliol 06, 2006

BERLÍN

Del 25 al 30 de maig vaig anar a Berlín. ¿Com es poden fer ciutats tan grans i tan espectaculars? El primer dia, que vam arribar tard, desde el metro ja veiem la quantitat d’edificis que ens esperàvem. Alguns, gracies al crèdit d’alemany que ja els teníem fixats, com la Fernsehenturm (torre de televisió) o el Rotesrathaus (l'ajuntament vermell) i d’altres. El primer dia una guia turística alemanya caminant per un dels centres berlinesos, l'Alexander Platz, ens va explicar una mica d’història d’aquesta gran ciutat. Una història molt interessant, perquè el que va passar amb el mur de Berlín, la quantitat de morts i el patiment de les famílies desunides que es van crear va ser un fet històric que va marcar aquesta ciutat i encara es nota. Berlin no té un centre, sinó més d’un i pel que ens van explicar, els d'una banda encara els hi costa relacionar-se amb els de l’altre, un problema que no es resoldria fins d'aquí a unes generacions - deia la guia -.

El mur va caure a 1989, un any abans de que jo nasqués. És impressionant la quantitat d’edificis que s’han restaurat (Reichstag, Rotesrathaus, Berliner Doom, Berliner Reichstag...), els nous que s'han construït, i tot això, en només 16 anys. És increible.

Podríem dir que vam fer una mitjana de 10 Km cada dia caminant i com podeu deduir, vam visitar un munt d’edificis i de parcs impressionants, com el Tiergarden. Però, tot i així, vam deixar-nos parts de la ciutat per veure. Com m’agradaria tornar al Tiergarden, un parc ple de llacs, arbres verds i una tranquil·litat que a mi, m’enamora. M'hagués passat unes quantes tardes més disfrutant d’aquell paisatge i aquell ambient. És una ciutat romàntica, interessant i t’emportes un bon record. I, al ser el viatge de final de l'ESO, encara és un record més bonic.

NOTA: Sí, fa més d’un mes que no escric. L'acabar el curs, el començar a fer altres coses (vídeos, fotos de Berlín...), els escacs, les festes als barris, les decisions a prendre aquests dies... tot això m’ha fet oblidar-me’n una mica del bloc. Tot i que el tinc de pàgina d’inici!, però dic: ja escriure més tard. I al final res. Ara tornaré agafar el ritme d’abans...

Gràcies Joana