dilluns, d’abril 24, 2006

¡LES CINC SÈNIES NO ES TOQUEN!

Us explicaré que és això de Les Cinc Sènies i el link que hi ha a la dreta. Les Cinc Sènies és una zona agrícola de gran valor natural i paisatgístic, de les quals queden molt poques, al Maresme és l'única zona de 2 Km d'amplada que no està edificada. És un gran espai natural, de 218,25 Ha, on hi treballen pagesos, on viuen un gran nombre d'espècies animals i vegetals diferents i on es pot anar a practicar esport tranquil·lament, com el ciclisme. Està situat al municipi de Mataró, a la comarca del Maresme.
A 3er d'ESO vam realitzar un crèdit de síntesi sobre aquest espai, el qual va sortir molt bé. Més endavant va sorgir-me l'oportunitat de presentar aquest treball en format web a un concurs a la setmana de la ciència. Vaig realitzar aquesta web i en el concurs vaig rebre un segon lloc inesperat. Era la meva primera web, a més sense tenir coneixement de cap aplicació que m'ajudara, i investigant de mica en mica amb el Dreamweaver vaig aconseguir aquests resultats, Aleshores, si trobeu alguna errada o la presentació no és profesional que diguem, ¡no us queixeu que és la meva primera web!
S'ha de dir que aquest espai agrícola corre perill. Esta rebent continuament la pressió d'especuladors amb la idea de fer d'aquest bonic espai, un munt de blocs de pisos. Les Cinc Sènies ens proporcionen productes únics; com la carxofa, un espai per passar el temps, per anar en bici... El seu futur, és una decisió en la que tothom tenim alguna cosa a dir i a veure. En el futur, nosaltres serem els més perjudicats del que passi, per tant s'ha de parar els peus a aquests constructors que volen destruir Les Cinc Sènies i tot el seu encant. ¡LES CINC SÈNIES NO ES TOQUEN!

En aquesta web és veu perfectament el fenòmen de l'especulació a Mataró: http://www.musaik.net/mapa/