dimarts, de setembre 05, 2006

Mataróneta

Avui m'ha arribat el Butlletí municipal, el mésmataró, que la web de l'ajuntament ens la ofereix en pdf cada mes des de aquesta plana. Es parla bastant de la nova iniciativa de l'Ajuntament per la nova gestió de la brossa, incorporant nous serveis, nou maquinari i més personal, 135 treballadors. Ho trobo una bona iniciativa, que comporta una barbaritat de diners, 7.300.093,72 € anuals durant 8 anys. Però els impostos dels ciutadans estan per gastar-los en la millora de la ciutat i aquesta és una bona manera. Recordo, i en Joan Antoni ho explica millor, que aquest any la companyia d'Aigües de Mataró ha rebut un premi per la seva trajectòria durant els 25 anys passats. Tot va començar per una iniciativa com l'actual de neteja, així que confio que aquesta també serà positiva.

Però ara us explicaré el que ha passat al meu carrer, Ciutat de Tàrrega, durant les últimes hores. Per això, primer us ensenyo una fotografia:


El contenidor que es veu llençat a terra es podria dir que ja està acostumat a ser-hi. A Sant Joan sempre i a vegades, no sé perquè, algunes persones de nit es dediquen a tirar-lo al terra. La meva mare quasi sempre és "testimoni" d'aquests fets i quan em llevo i el torno a veure al terra, és ella qui m'informa.
Doncs, aquesta nit també ha caigut però el culpable era de més embargadura. Sí, el camió de la brossa la tirat però el que he trobat curiós ha estat que el conductor ni s'ha immutat. El contenidor s'ha quedat allà i ell ha passat de llarg. Potser no és la seva feina, seguim amb la història...
Una hora més tard, passaven els encarregats de la recollida de voluminosos. Aquests que van amb un camionet i que s'han de baixar del cotxe per fer la seva feina. S'han baixat, i tant!, han recollit el que havien de recollir i s'han marxat. I que passa amb el contenidor?
Passaven les hores i fins dos quarts de dues, que estic despert per veure la celebració de la Selecció Espanyola de Bàsquet i l'incendi que s'està produint, passa un camionet petit amb un senyor només. Aquest s'ha baixat amb tota la mala ostia i cagant-se en la mare d'algú... i, per fi, ha posat correctament el contenidor. Segur que el tindria "fixat" i per això estava de mala llet. O potser per que ho podrien haver fet els seus companys quan hi van passar pel costat. Però bueno, només era un anècdota que m'ha fet pensar en la mataróneta.

Per cert, el símbol de mataróneta m'agrada bastant.